وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بیمه تکمیلی رایگان برای اقشار ضعیف

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

امروز شنبه 20 آبان 1402 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی نکاتی را درباره ز بیمه تکمیلی رایگان برای اقشار ضعیف بیان کرد.

 

داود منظور گفت: علاوه بر رایگان کردن فرانشیز بیماران در دهک‌های اول تا پنجم، رایگان شدن بیمه تکمیلی برای اقشار ضعیف در برنامه‌هفتم دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در چهل و ششمی نشست بررسی برنامه هفتم توسعه نکات دیگری را نیز بیان کرد. او اظهار داشت:

با حمایت و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، قبلا حکمی مبنی بر رایگان کردن فرانشیز بیماران دهک‌های اول تا پنجم تصویب شده ‌است. دولت حال به‌دنبال این است که خدمات مشابهی به بیمه‌تکمیلی را نیز در‌صورت تأمین منابع مورد‌نیاز به دهک‌های پایین درآمدی و اقشار ضعیف ارائه نماید.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه به این نکته اشاره کرد که فقط افراد دهک‌های بالا از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند. سایر افراد علی‌الخصوص اقشار ضعیف و دهک‌های پایین عملا خدمات بیمه پایه را دریافت می‌کنند.

 

اودر ادامه با اشاره به‌اینکه دولت به‌دنبال اجرای برنامه حمایتی درمان، علاوه‌بر بسته‌ بیمه‌پایه دربیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی برای دهک‌های پایین درآمدی است افزود:

دولت در تلاش برای کسب این اجازه از مجلس است که برای سه‌دهک پایین درآمدی خدماتی مشابه به بیمه تکمیلی را فراهم کند. امید است منابع اجرای این طرح هم، در طول دوره برنامه فراهم شود تا دهک‌های پایین از این خدمات بهره‌منده شوند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *