نرخ ارز حج 1403

حج تمتع

نرخ ارز حج 1403

 

15 دی‌ماه ثبت نام مقدماتی افراد واج شرایط برای سفر به مکه برای سال آینده آغاز شد. تا کنون 7 اولویت برای ثبت نام فراخوانده شده‌اند که روز های آینده فراخوان جدید برای برخی ایستگاه‌های پروازینیز صادر خواهد شد.

محمد مخبر معاول اول رئیس جمهور طی نامه‌ای مصوبه هیأت وزیران درباره تأمین مخارج ارزی و نرخ حج 1403 را ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در جلسه برگزار شده مورخ 25/11/1402 به استناد اصل 138 قانون اساسی ایران و پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب کرد:

سازمان حج مجاز به اقدام به خرید ارز به میزان 300 میلیون دلار به نرخ ارز مرکز مبادله ارز و طلای ایران می‌باشد. بانک مرکزی می‌بایست این مبلغ را برای تأمین مخارج ارزی حج 1403 در یک حساب دلاری به نام سازمان حج به صورت دفتری ثبت و نزد خود نگه دارد.

بانک مرکزی به درخواست سازمان حج در زمان مقتضی باید نسبت به پرداخت و انتقال مبلغ به عربستان اقدام کند. این مبلغ از ارزهای در دسترس با اعمال نرخ برابر دلار با ارز مورد نظر است.

 

نرخ ارز حج 1403 چقدر است؟

با تفاسیری که در بالا ذکر کردیم، نرخ ارز حج 1403 حدود 39000 تومان محاسبه شده است. در حال حاضر و تا به الان بیش از 56000 نفر برای شرکت در حج سال پیش رو ثبت نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته که روند ثبت نام تا تکمیل ظرفیت مورد نظر سازمان حج و زیارت ادامه دار خواهد بود. باوجود اینکه حدود یک میلیون نفر در صف انتظار هستند، سهمیه سال آینده 82 هزار و 500 نفر تعیین شده است.

لازم به ذکر است که مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان درحال انجام است تا این سهمیه به مرز 89 هزار نفر برسد.

 

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *