موافقت مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلات کارمندان

مجلس شورای اسلامی

موافقت مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلات کارمندان

 

 

در جریان رسیدگی لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری شاهد موافقت مجلس با کلیات لایحه کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلات کارمندان بودیم.

 

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه فوق‌الذکر به شرح ذیل موافقت کردند:

ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به‌همراه اصلاحات و الحاقات بعدی مصوب 8/7/1386 و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح خواهند شد:

ماده 87 این قانون اظهار دارد که ساعت کاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی 40 ساعت در هفته است. تلفیق و تنظیم ساعت کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویت هیأت وزیران تعیین می‌گردد. این تغییر ساعت کار با رعایت ساعت مذکور و در چارچوب دستورالعملهای پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور دستگاه ذیربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیأت علمی از ساعات موظف در طرح‌های طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد.

تبصره‌ها:

  • 1- کارمندان می‌توانند ضمن موافقت دستگاه اجرایی ساعت کاری خود را تا یک چهارم کار روزانه حداکثر 10 ساعت تقلیل دهند. البته که میزان حقوق، مزایا و حتی نحو محاسبه سوابق خدمتی این دسته از کارمندان متناسب با ساعت کار آنان تعیین می‌گردد.
  • 2- متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادثی غیر مترقبه و شیوع بیماریهای فراگیر یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران ساعات کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان و تصمیم آموزشی فارغ از رعایت سقف مذکور در این ماده تعیین می‌شود.
  • 3- همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمات رسان نظیر واحدهای ذیربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی و انتظامی و امنیتی موظفند ساعات کار خود را در ۵ روز هفته تنظیم نمایند.
  • 4- در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ۴ هفته متوالی استفاده شده‌ است، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به ترتیب به ۴۰ ساعت کار در هفته و ۱۶۰ ساعت کار در ۴ هفته متوالی اصلاح می‌شود.

 

منبع: اختبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *