مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حداقل حقوق کارمندان در 1403

لایحه بودجه

مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حداقل حقوق کارمندان در 1403

 

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 حداقل حقوق بازنشستگان و حداقل حقوق کارمندان را در سال آینده اعلام کرد.

کمیسیون تلفیق میزان ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در سال آینده 20 درصد تعیین کرد. بنابراین کف حقوق کارکنان دولت 10 میلیون تومان و برای بازنشستگان 9 میلیون تومان تعیین شد.

لازم به ذکر است که او در ادامه ثابت بودن قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه دولت و تصویب عینی آن توسط کمیسیون تلفیق را اعلام کرد. طبق این خبر قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های انرژی همانند سال 1402 خواهد بود و تغییری در نرخ ان را در سال آینده نخواهیم داشت.

رحیم زارع با اشاره به اینکه این مصوبات کمیسیون باید در صحن علنی تصویب شود گفت: درصورت تایید شورای نگهبان این مصوبات اجرا می‌شود.

 

کف حقوق کارمندان 10 میلیون تومان و بازنشستگان 9 میلیون تومان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت:

ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده 20 درصد تعیین شده است. بنابراین کف حقوق کارکنان دولت 10 میلیون تومان و بازنشستگان 9 میلیون تومان خواهد بود.

او همچنین در ادامه اظهار کرد که بر اساس مصوبه اعضا، معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت تا سقف 12 میلیون پیش‌بینی شده است. مالیات مازاد حقوق ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان ۱۰ درصد، مازاد ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان ۱۵ درصد و مازاد ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و مازاد ۴۰ میلیون تومان مشمول مالیات ۳۰ درصد می‌شود.

 

 کف حقوق والدین شهدا در سال آینده 15 میلیون تومان خواهد بود

در آخر رحیم زارع درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص ایثارگران گفت:

کمیسیون تلفیق کف حقوق دریافتی والدین شهدا را 15 میلیون تومان تعیین کرده است. همچنین کف حقوق رزمندگان معسر نیز 10 میلیون تومان خواهد بود.

او درباره تبدیل وضعیت ایثارگران نیز گفت که ما همچنان درحال بررسی پیشنهادات الحاقی به لایحه بودجه هستیم که تا به‌حال پیشنهادی دراینباره نیامده است.

 

فرزانه آذربیک وکیل ملکی/

منبع: اختبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *