مخالفت دولت با افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان

سید محمد حسینی

مخالفت دولت با افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان

معاون پارلمانی رئیس جمهور از مخالفت دولت با افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان به‌دلیل ناترازی و کسری بودجه و ایجاد مشکلات خبر داد.

سید محمد حسینی رئیس پارلمانی رئیس جمهور گفت: منابع مشخص است و به همان میزان باید هزینه در مقابل‌اش لحاظ کنیم. اگر بیش از آن باشد با کسری بودجه و ناترازی در آن مواجه خواهیم شد که این خود علتی بر تورم و مشکلات فراوان می‌شود.

او در ادامه گفت که بهتر است با تعامل مجلس و دولت این مسئله حل و فصل شده و به نتیجه برسد.

سید محمد حسینی درباره افزایش حقوق کارکنان از 18 درصد به 20 درصد توسط کمیسیون تلفیق مجلس اظهاراتی داشت. او هم راستا با اظهارات وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه که این افزایش باعث کسری بودجه خواهد شد گفت:

خواست همه ما از جمله دولت و مجلس بهبود وضعیت رفاه شهروندان و اقشار مختلف است، اما باید بر اساس واقعیت ها تصمیم بگیریم. او در ادامه با تاکید بر مشخص بودن منابع گفت که ما باید به همان میزان هزینه در مقابل‌اش لحاظ کنیم.

در غیر اینصورت اگر بیشتر از آن باشد کسری بودجه و ناترازی ایجاد خواهد شد که این خود سبب تورم و مشکلات فراوان است.

وی همچنین به اینکه اگر این مساله در صحن مجلس تصویب شود، شورای نگهبان به آن ایراد خواهد گرفت اشاره نمود. رئیس پارلمانی رئیس جمهور گفت:

در حال حاضر درباره برنامه اشکالات متعددی از سوی شورای نگهبان گرفته شده است. اگر در این مساله هماهنگی و همدلی بیشتری وجود داشت شاید این قدر ایراد و اشکال مطرح نمی‌شد.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاران که شورای نگهبان چه ایراداتی به برنامه گرفته است به صورت کلی گفت که این موارد بسیار زیاد است.!

 

فرزانه آذربیک وکیل دعاوی ملکی/

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *