سامانه ثبت درخواست کارت سوخت راه اندازی شد/ زمان صدو کارت سوخت 10 روز

کارت سوخت هوشمند

سامانه ثبت درخواست کارت سوخت راه اندازی شد/ زمان صدو کارت سوخت 10 روز

 

روز گذشته تفاهم نامه‌ای مابین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت پژوهش و توسعه ناجی امضا شد. این تفاهم نامه در راستای راه اندازی سامانه برخط ثبت درخواست صدور کارت سوخت بود.

روز سه شنبه 7 آذر 1402 این تفاهم نامه در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت پخش فرآورده های نفتی و مهدی سید هاشمی، مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی امضا شد.

 

 

10 روزه شدن فرآیند صدور کارت سوخت

جعفر سالاری نسب، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هدف راه اندازی این سامانه را اینگونه بیان کرد. این سامانه در راستای اجرای تکالیف دولت در تبصره 14 برای استفاده 95 درصدی از کارت سوخت شخصی راه اندازی شد.

او در ادامه افزود: این امر مقدمه‌ای بر تسریع روند صدور کارت سوخت است. درحال حاضر سامانه آزمایشی بوده و با دریافت اطلاعات از شرکت پژوهش و توسعه ناجی، پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا دو ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

 

سامانه  ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در ادامه محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز درباره ویژگی های این سامانه صحبت هایی کرد. او گفت: از این پس ثبت نام خدمات ثبت نام و صدور کارت سوخت هوشمند در بستر اینترنت و در این سامانه صورت خواهد گرفت. پس از عملی شدن سامانه مردم از سراسر ایران و از هر نقطه‌ای، از طریق اینترنت می‌توانند برای کارت هوشمند سوخت خود ثبت نام کنند.

وی مزیت راه اندازی این سامانه را حذف فرآیند بین دستگاهی صدور کارت سوخت بیان کرد. چرا که زمان صدور کارت هوشمند سوخت از یک ماه به 10 روز تقلیل می‌یابد.

 

 

مشاهده جزئیات سوخت گیری در سامانه مدیریت کارت سوخت هوشمند

رضا آبیار کارشناس سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در تشریح ویژگی های فنی این سامانه نکاتی را بیان کرد. او گفت این سامانه سه خدمات درخواست کارت سوخت، رهگیری کارت سوخت، و مشاهده سوختگیری را ارائه خواهد کرد. همچنین او افزود این سامانه بسیار ساده طراحی شده و مالکان با استفاده از هر پلتفرمی و تنها پس از احراز هویت می‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.

این احراز هویت از طریق ثبت کدملی، شماره موبایل، دریافت و تأئید کد یکبار مصرف، کدپستی و دیگر مشخصات شخصی صورت می‌گیرد.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *