زمان واریز یارانه اسفند 1402 اعلام شد

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه اسفند 1402 اعلام شد

 

بنابر توضیحات مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان واریز یارانه اسفند 1402 مشخص شد.

بدین ترتیب اعتبار 220 هزارتومانی کالابرگ الکترونیک بین 18 الی 20 اسفند ماه شارژ خواهد شد. با این اوصاف این ماه نیز مانند بهمن ماه مشمولان دو یارانه را دریافت خواهند کرد.

 

زمان شارژ اعتبار کالابرگ الکترونیکی اسفند ماه

سید رضا یحیوی مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینباره توضیح داد:

در طرح کالابرگ الکترونیکی، هجدهم الی بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود که بازه زمانی این طرح از 18 بهمن الی 18 اردیبهشت می‌شود.

یحیوی همچنین خاطرنشان کرد که نیاز نیست این اعتبار یکجا استفاده شود. به عبارت دیگر شهروندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های متصل در طول ماه خریدشان را انجام دهند.

 

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه

همانطور که در متن ذکر کردیم اعتبار 220 هزارتومانی کالابرگ الکترونیکی در اسفند بین 18 الی 20 اسفند شارژ خواهد شد. علاوه بر این یارانه نقدی ماهانه بر اساس زمان بندی مشخص شده واریز خواهد شد.

زمان بندی مشخص شده برای واریز یارانه بیست و پنجم و سی‌ام هرماه بوده که در این تاریخ‌ها یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌گردد.

با این اوصاف باید صبر کرد تا دید آیا دولت در ماه آخر سال که خانواده‌ها نیاز به خریدهای نوروزی دارند تصمیمی مبنی بر جلو انداختن واریز یارانه ها در اسفند دارد یا خیر.

 

 

طرح فجرانه چیست؟

ماه گذشته در تاریخ 17 بهمن دولت از طرح فجرانه رونمایی کرد که این طرح به مدت سه ماه تا اردیبهشت‌ ماه ادامه خواهد داشت.

براساس این طرح اعتبار تشویقی کالابرگ از 120 به 220 هزارتومان ارتقا پیدا کرد و همچنین شرط خرید 200 هزارتومان از مبلغ یارانه حذف گردید. باید توجه داشت که استفاده شهروندان از این یارانه تشویقی 220 هزارتومانی موجب کسر مبلغ آن از یارانه 300 یا 400 هزارتومانی آنها نمی‌شود.

این اعتبار به علاوه یارانه 300 یا 400 هزارتومانی شارژ شده و امکان استفاده از این اعتبار تنها برای خرید ممکن است.

عسکری رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اینباره گفت: در طرح جدید شرط 200 هزارتومان خرید از یارانه برای افزایش اعتبار کالابرگ حذف شده و اعتبار تشویقی 220 هزارتومانی علاوه بر یارانه فعلی بوده است.

خانوار یارانه بگیر به مدت سه ماه تا اردیبهشت علاوه بر یارانه نقدی خود اعتبار تشویقی را دریافت خواهند کرد.

 

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *