زمان واریز سود مرحله دوم سهام عدالت

سهام عدالت

زمان واریز سود مرحله دوم سهام عدالت

 

هر ساله سود سهام عدالت به صورت دو مرحله پرداخت می‌شد. امسال نیز مانند سال های پیشین این پرداختی در دو مرحله خواهد بود که مرحله اول در آذر ماه سال جاری صورت گرفت.

معمولا مرحله اول در پاییز و مرحله دوم در روز‌های پایانی سال بوده، حالا سهامداران منتظر دریافت سود سهام خود در مرحله دوم هستند.

در پرداخت آذر ماه و مرحله نخست سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت 492 هزارتومانی، مبلغ 681 هزارتومان دریافت کردند. همچنین افرادی که سبد سهام عدالت 532 هزارتومانی داشتند مبلغ 736 هزارتومان و افراد دارای سبد سهام یک میلیون تومانی سود یک میلیون و 385 هزارتومانی گرفتند.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادرا و تسویه وجوه به تازگی زمان واریز سود مرحله دوم سهام عدالت را پایان سال جاری اعلام کرده است. او اظهار کرد سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت های سرمایه‌پذیر انجام خواهد داد.

دلیل برگزاری این مکاتبات و مذاکرات نیز دریافت و واریز باقیمانده سود این گروه از سهامداران به حسابشان تا پایان سال می‌باشد.

 

سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟

در ابتدا سود واریز شده سبد های مختلف سهام عدالت در مرحله نخست گفتیم. اما با توجه به بررسی های انجام شده در سال های اخیر، معمولا سود مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است.

طبق این تحقیقات سهامداران سبد 452 هزارتومانی سال گذشته در مرحله اول 510 هزارتومان و در مرحله دوم 613 هزارتومان دریافت کردند. به همین ترتیب سبد 492 و 532 هزارتومانی ها به ترتیب در مرحله اول 555 و 600 هزارتومان و در مرحله دوم 667 و 721 هزارتومان گرفتند.

همچنین سهامدارانی که پرتفوی یک میلیونی در اختیار داشتند در مرحله نخست یک میلیون و 128 هزارتومان و در مرحله دوم یک میلیون و 356 هزارتومان دریافت کردند.

بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که سهامداران سهام عدالت اگر رویه امسال نیز چنین باشد، سود بیشتری نسبت به مرحله اول می‌گیرند.

 

سود سهام عدالت متوفیان

روز 15 آبان 1402 و پس از 18 سال، دولت سامانه‌ای به نام میرات برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث راه اندازی کرد. در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفند مدارک خود را در سامانه ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات تمام سال‌های گذشته را دریافت کنند.

طبق گزارشات از سال 1384 بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار فوت کرده‌اند. یکی از وراث این متوفیان می‌توانند با مراجعه به یکی از  6 هزار شعبه دفاتر شرکت های کارگزاری و یا بانک های منتخب فرآیند انتقال سهم را انجام دهند.

این بانک های منتخب عبارتند از: بانک ملی، بانک ملت، بانک پارسیان و تجارت.

 

فرزانه آذربیک وکیل ملکی در تهران/

منبع: فرارو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *