رای متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی صادر شد

داریوش مهرجویی

رای متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی صادر شد

 

 

 

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز با اعلام صدور رای متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسر وی گفت:

مهرماه امسال در ساعات پایانی روز 22 مهر، خبر وقوع قتل داریوش مهرجویی و همسر وی (رقیه محمدی‌فر) در حوزه قضایی شهرستان فردیس منتشر شد. این خبر افکار عمومی، جامعه هنری و سینمایی کشور و همچنین دوستداران هنر را متأثر کرد.

پس از مدت کوتاهی از گزارش این خبر دادستان فردیس، بازپرس ویژه قتل، عوامل پلیش آگاهی شهرستان فردیس و استان البرز به همران تیم بررسی صحنه قتل در محل حاضر شدند.

در نهایت پس از گذشت 5 روز از وقوع قتل متهمان شناسایی و دستگیر شدند. وی یادآوری کرد که چهار متهم قتل در صحنه حاضر شده و ضمن  بازسازی صحنه جرم، آنها به جرائم و نحوه ارتکاب آن اقرار کردند.

فاضلی هریکندی همچنین گفت که پس از اتمام تحقیقات و تکمیل بازجویی، دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مبادرت به صدور کیفرخواست این 4 متهم کرد. سرانجام با ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز و طی تشریفات قانونی در تاریخ 27 و 28 دی‌ماه جلسات رسیدگی علنی برگزار شد.

برگزاری این جلسات در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در قالب سه جلسه با حضور وکلای متهمان و اولیای دم برگزار شد.

 

مجازات قاتلان داریوش مهرجوی و همسر وی

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت:

بر اساس کیفرخواست صادر شده برای چهار متهم این پرونده، مجازات قانونی متناسب صادر شد. بدین ترتیب متهم ردیف اول به اتهام قتل عمد و بر اساس مطالبه اولیای دم به قصاص نفس محکوم شد.

جرایم وی نیز به دو دسته همزمان با قتل و قبل از ارتکاب قبل تقسیم شد. بدین صورت که همزمان با قتل به سرقت که برای آن به بیست سال حبس تعزیری، شلاق و دیه در نظر گرفته شد. دسته دوم نیز شامل ورود به منزل به صورت غیرقانونی و تهدید با چاقو بود که به هشت سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شد.

البته که طبق قانون مجازات های تعزیری، اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود.

متهمان ردیف دو و سه نیز با اتهاماتی نظیر شروع به قتل، سرقت مجموعا هرکدام به 36 سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شدند.

همچنین متهم ردیف چهارم هم با جرایمی نظیر معاونت در شروع قتل و سرقت، به مجموعا هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

فاضلی هریکندی در آخر گفت که آرا صادر شده قطعی نبوده و در صورت فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود. در نهایت اگر رای و قطعیت آن مورد تأیید دیوان عالی کشور باشد، اجرا خواهد شد.

 

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *