خدمت سربازی 12 ماه می‌شود/ تصویب نمایندگان مجلس

خدمت سربازی

چندی پیش خبری پخش شد مبنی بر موافقت کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با کاهش مدت خدمت سربازی به میانگین 12 ماه.

 

بیشتر بخوانید: کمیسیون تلفیق لایحه با کاهش مدت خدمت سربازی با میانگین 12 ماه موافقت کرد

 

به نقل از خبرگزاری ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر دیروز بند (ن) ماده 102 لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند. این مصوبه در صورت تأیید شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

 

این اقدام ستادکل نیروهای مسلح در راستای تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه اجباری می‌باشد.

 

مطابق این مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به کاهش خدمت به میانگین 12 ماه و جایگزینی سایر عضویتها اقدام نماید. همچنین باید وضعیت مشمولان غایب، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از ایران را تعیین تکلیف نماید.

*اعتبار این دانشگاه‌های خارج از کشور باید مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش‌پزشکی شورای‌عالی آموزش حوزه‌های علمیه باشد.*

 

تبصره 1:

مشمولان غایب و غیر غایب بالای 30 سال و دارای 2 فرزند ویا بیشتر معاف از خدمت خواهند شد. این موضوع در راستای سیاست کلان ابلاغی افزایش جمعیت می‌باشد.

 

تبصره 2:

ادامه تحصیل دانش‌آموزان مقطع دیپلم ویا بالاتر، همچنین طلاب حوزه‌های علمیه در خارج از کشور مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مجاز می‌باشد. دستورالعمل صدور معافیت‌تحصیلی آن متقاضیان، توسط ستاد کل با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات‌و‌فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و اجرایی می‌گردد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *