جذب 72 هزار معلم در سال آینده

آزمون جذب معلم

جذب 72 هزار معلم در سال آینده

 

رضا مراد صحرایی در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش از جذب 27 هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.

وزیر آموزش پرورش گفت: آموزش و پرورش سال آینده سیاست راهبردی تقویت مدارس دولتی را دنبال خواهد کرد. بنابراین سیاست مدارس دولتی در اولویت بوده و تنوع مدارس کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: نهضت ارتقا کیفیت در مدارس راه افتاده است و امروز مهم‌ترین دغدغه این وزارتخانه همین موضوع است. مراد صحرایی توسعه متوازن را از اهداف وزارت آموزش و پرورش دانست.

او اضافه کرد: درصدد این هستیم تا به کمک فرهنگیان مدرسه را دالان اشتغال و زندگی کنیم. نه اینکه مدارس را صرفا تبدیل به دالان دانشگاه و دانش کنیم، هرچند که دانش و دانشگاه نیز مهم است.

وزیر آموزش و پرورش هدف گذاری هدایت 50 درصد دانش آموزان به سمت هنرستان هارا تا پایان برنامه هفتم اظهار کرد.

او تحقق این هدف را وابسته به ساخت 1500 هنرستان در جوار صنایع دانست.

صحرایی همچنین بر اهمیت روزآمد سازی هنرستان‌های کشاورزی، علوم دریای و رشته‌های تخصصی تاکید کرد و گفت که باید بتوانیم به سرعت رشته‌ها را تغییر داده و به روز کنیم.

علاوه بر همه اینها رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به آزمون نهایی برگزار شده امسال برای پایه دهم و یازدهم اشاره کرد. او گفت که ما می‌توانیم به جای معدل کتبی معدل کل را منتشر کنیم اما معدل کتبی است که برای ورود به دانشگاه‌‌ها حائز اهمیت است.

دلیل موضوع فوق‌الذکر این است که معدل کتبی دیپلم با ضریب 50 درصد برای ورود به دانشگاه مدنظر است. از این رو در این شرایط حتما کاهش نمره را خواهیم داشت.

وی در آخر گفت سال پیش رو بیش از 72 هزار معلم جدید با آزمون ورودی وارد آموزش و پرورش خواهند شد. او خاطر نشان کرد که نزدیک به 20 هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد این نظام آموزشی خواهند شد.

 

فرزانه آذربیک وکیل دعاوی ملکی/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *