تکذیب خبر محدودیت خرید نان/ تخلف نانوایی ها

نانوایی

تکذیب خبر محدودیت خرید نان

 

مجری طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان اقدام برخی نانوایی ها در محدودیت خرید نان بیش از 4 عدد با یک کارت بانکی را تخلف دانست.

اخیرا برخی از نانوایی ها مدعی شده‌اند که خرید بیش از 4 نان با یک کارت بانکی برای شهروندان ممنوع است. این نانوایان در ادامه از مردم می‌خواستند که از دو کارت بانکی برای خرید نان استفاده کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: اتحادیه‌های نان درباره خرید نان هیچ ابلاغیه یا اعلامیه به اعضای خود نداشته است. همچنین ما از سوی دولت یا اتاق اصناف در اینباره ابلاغیه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

در همین راستا محمد جلال مجری طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان در وزارت اقتصاد گفت: هیچ محدودیتی در تعداد خرید نان وجود ندارد. او در ادامه افزود که روال خرید نان به قوت قبل باقیست و این موضوع تخلف برخی نانوایان در صنف نانوایی می‌باشد.

سرانجام امروز رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در اطلاعیه‌ای محدودیت خرید بیشتر از 4 عدد نان را تخلف اعلام کرد. فاطمه نظری گفت: ما اطلاعیه یا ابلاغیه ای درباره محدودیت فروش بیشتر از 4 نان با یک کارت بانکی نداشته و از دولت ابلاغیه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

او در ادامه با تکذیب این موضوع افزود که هیچ محدودیتی برای خرید انواع نان سنتی وجود ندارد. همچنین این موضوع توسط اتحادیه ما تکذیب می‌شود و ما هیچ اطلاعیه و یا ابلاغیه‌ای در این خصوص به نانوایان نداشتیم.

 

به نقل از خبرگزاری ایرنا:

یکسال گذشته طرح وزارت اقتصاد برای هوشمندسازی توزیع آرد و نان در کشور، موجب کاهش حجم زیادی از تخلفات فروش آرد شده است. همچنین این طرح باعث صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف آرد و نان در کشور شده است. من باب همین موضوع برخی از نانوایان متخلف با قانون شکنی های این چنینی قصد ناراضی سازی مردم را نسبت به این طرح دارند.

 

فرزانه آذربیک وکیل ملکی در تهران/

منبع: ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *