تعویق سه ماهه ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت

طلا و سکه

تعویق سه ماهه ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت

 

طبق اعلام نادر بذرافشان، باتوجه به توافق صورت گرفته ثبت معاملات طلا در سامانه تجارت به مدت سه ماه عقب افتاد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت تصمیم بر آن شده که به تدریج ثبت نام‌ها انجام و فاکتور های الکترونیکی در سامانه مودیان بارگذاری شود.

نادر بذرافشان اظهار کرد برخی از همکاران ما واکنش ها و خواسته هایی نسبت به وضعیت فعلی صنعت طلا داشتند. علاوه بر این هماهنگی های لازم در شرایط اجرای سامانه جامع تجارت انجام نشده و برخی از قوانین این سامانه با صنعت ما همخوانی ندارد.

به همین علت شنبه با مسئولان ذی ربط جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد اجرای سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات صنف طلا فعلا سه ماه به تعویق بیفتد.

 

جریمه عدم ثبت نام در سامانه مودیان

نادر بذر افشان در ادامه در رابطه با ثبت اطلاعات معاملات طلا در سامانه مودیان گفت:

در مورد سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی قرار بر این شد که همکاران ما در صنف طلا و جواهر، به تدریج ثبت نام خود را در سامانه انجام و اقدام به بارگذاری فاکتور های اینترنتی بکنند.

او خاطر نشان کرد از آنجایی که سامانه جدید است و برای کار عملیاتی آن نیاز به زمان است تا سه ماه مشمول جریمه نخواهند شد. (جریمه از بابت ثبت فاکتور های الکترونیکی در سامانه مودیان)

 

بررسی تجمیع دو سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت

وی گفت ما پیشنهاد بررسی تجمیع دو سامانه و تبدیل به یک سامانه  را داده‌ایم. زیرا تعدد سامانه تا حدودی شرایط را برای صنعت طلا و جواهر سخت و در اجرامشکل ایجاد می‌کند و همچنین تضاد هایی در قوانین وجود دارد.

بذر افشان اعلام کرد با توجه به اینکه برخی واحد ها معترض بوده و واکنش هایی داشتند، اما امروز حدود 80 درصد بازار بازگشایی شد. با اقدامات صورت گرفته و رفع ابهامات، همه واحد ها طی روزهای آینده فعال خواهند شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در آخر گفت:

با توجه به‌شرایط خاص صنف طلا و جواهر نسبت به‌سایر صنایع و اصناف، نیاز است بررسی و اجرای این سامانه با تمرکز بیشتری صورت بگیرد. همچنین چرخه های تولید و توزیع این صنف فرآیند خاص خود را دارد.

او خاطر نشان کرد که مسئولان قول همکاری در این زمینه را دارند.

 

فرزانه آذربیک وکیل پایه یک دادگستری/

منبع: فرارو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *