تصویب افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت

اینترنت

تصویب افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت

 

خبر ها حاکی از تصویب افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت است. وزیر ارتباطات ضمن رد پیشنهاد افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت تنها اجازه افزایش تعرفه 34 درصدی را داد.

اپراتور های ارتباطی طی ماه های گذشته به تعدد درخواست افزایش تعرفه خدمات اینترنتی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح کرده بودند. اما تمام این تلاش ها راه به جایی نداشت.

در نهایت هفته گذشته مدیران عامل هشت اپراتور ارتباطی طی نامه‌ای به ریاست جمهوری درخواستی مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را مطرح کردند. در نهایت وزیر ارتباطات روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت این افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را مردود اعلام کرد و بالارفتن قیمت اینترنت را مشروط دانست.

زارع پور گفت: به هیچ وجه درخواست افزایش صد درصدی را نمی‌پذیریم و در شرایط فعلی کشور چنین چیزی امکان پذیر نیست.

همچنین سازمان تنظیم مقررات هم شروطی را برای موافقت با افزایش تعرفه اینترنت اعلام کرد. سازمان تنظیم مقررات خواستار افزایش سایت های نسل پنج کشور به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ از اپراتور های ارتباطی است. علاوه بر این  سازمان تنظیم مقررات  اپراتور هارا مکلف به پوشش نسل چهارم تا ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده کرده است.

 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری گفت:

درصورت پذیرش از سوی اپراتور ها، شروط ابلاغی به عنوان الحاقیه در پروانه این اپراتور ها لحاظ خواهند شد. به این دلیل که از ضمانت اجرایی لازم برخوردار شوند.

گویا شب گذشته اپراتور های ارتباطی در حضور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این شرایط فوق‌الاذکر را پذیرفته اند. در نهایت آخرین اطلاعات حاکی از این است که وزارت ارتباطات با افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت اپراتور ها موافقت نکرده. اپراتور ها حداکثر تا ۳۴ درصد اجازه گران کردن اینترنت را دارند.

دلایلی برای این افزایش تعرفه مطرح شده است. افزایش نرخ ارز در سالیان گذشته و کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتور ها از این دلایل است. همچنین نبود منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در فناوری های جدید مانند اینترنت 5G از این دلایل است.

دیگر دلیل مهم مطرح شده توسط اپراتور ها عدم تناسب توسعه زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال است.

 

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *