افزایش حقوق معلمان بین 3 تا 7 میلیون تومان

معلم در حال تدریس

افزایش حقوق معلمان بین 3 تا 7 میلیون تومان

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توضیح آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: در حال حاضر یک میلیون معلم درحال رتبه بندی هستند و رتبه های انها تعیین شده است. وی در ادامه افزود بر اساس رتبه بندی، افزایش حقوق معلمان بین 3 الی 7 میلیون خواهد بود.

علیرضا منادی اظهار داشت که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی، 30 درصد حقوقش مربوط به رتبه بندی می‌شود. او در ادامه قانون رتبه بندی معلمان را از افتخارات مجلس یازدهم عنوان کرد که بعد از 12 سال که از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گذرد به تصویب رسیده است.

وی افزود: اکثر معلمان رتبه‌بندی شده و اعتراضات هم مورد رسیدگی قرار گرفت. در نتیجه این اعتراضات برخی به افزایش رتبه نسبت به قبل رسیده، برخی با تنزل مواجه شده و برخی دیگر نیز تغییری نداشتند.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:

با توجه به اینکه ما در ابتدای کار هستیم ممکن است اشتباهاتی در مواردی رخ بدهد. برای مثال معلمی با 30  سال سابقه رتبه آموزش یاری گرفته درحالی که حق او استاد معلمی بوده است.

 

معلمان غیر دولتی در آینده رتبه بندی خواهند شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره وضعیت رتبه بندی معلمان غیر دولتی اظهار کرد:

تا به الان برای آنها رتبه بندی در نظر نگرفتیم اما در آینده قطعا مشمول قانون رتبه بندی معلمان خواهند شد. البته در نظر داشته باشیم که با مصوبات مجلس در طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و موسسات آموزشی و پرورشی غیر دولتی، معلمان مقطع ابتدایی مدارس و موسسات غیر دولتی با 25 ساعت کار هفتگی حقوق کامل قانون کار را دریافت می‌کنند.

همچنین برای معلمان مقطع متوسطه غیر دولتی 30 ساعت کار و کارنان مدارس غیر دولتی 36 ساعت کار در هفته تعیین شده است.

این در حالی است که معلمان دیگر موظف به 44 ساعت کار هفتگی هستند.

 

او در ادامه از پیش بینی صندوقی برای حمایت از مدارس غیر انتفاعی و بیمه آنها خبر داد. علیرضا منادی در آخر گفت که برای رتبه بندی معلمان مدارس غیر دولتی نیازی به قانون و مصوبه جدیدی نیست. قانون  رتبه بندی همه چیز را مشخص کرده و هر زمان آموزش و پرورش لازم دید می‌توان معلمان غیر دولتی را مشمول این قانون دید.

 

فرزانه آذربیک/

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *