آخرین جزئیات سبد معیشت 1403

خرید کالا و سبد معیشت

آخرین جزئیات سبد معیشت 1403

 

محسن باقری نماینده کارگران در کمیته دستمزد شورایعالی اظهاراتی درباره محاسبه سبد معیشت داشت. گفت با وجود اینکه اکنون در دی ماه هستیم، بدون تردید برای برگزاری جلسات کمیته دستمزد و بررسی و محاسبه سبد معیشت 1403 دیر شده است.

او در ادامه در ارتباط با آخرین اخبار مزد 1403 به خبرنگاران حاضر گفت که تا این لحظه هیچ گونه اعلام جلسه صورت نگرفته است.  این در حالی است که نمایندگان هر سه گروه دولت، کارگران و کارفرمایان برای تشکیل این کمیته معرفی شده اند.

او ادامه داد: بنده به عنوان رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور به دبیرخانه شورایعالی کار معرفی شده‌ام. اما همچنان در انتظار به منظور تشکیل جلسات سه جانبه‌ی کمیته دستمزد هستیم، زیرا که وزارت کار هنوز جلسات کمیته دستمزد را کلید نزده است.

 

او افزود که معمولا مذاکرات مزدی با استناد به تورم دی ماه انجام می‌شود. ما اکنون در دی ماه هستیم و هنوز این جلسات کمیته تشکیل نشده است. این در حالی است که باید پیش از این، گفتگو ها و مذاکرات محاسبه سبد معیشت آغاز می‌شد.

با وجود همه این موضوعات می‌بایست تا پایان ماه جاری محاسبات سبد معیشت 1403 نهایی شده و به پایان برسد.

 

این فعال کارگری تأکید بر توجه به موضوع محاسبه سبد معیشت 1403 و بند دوم ماده 41 قانون کار در مذاکرات مزدی 1403 را داشت. زیرا که کارگران دچار عقب ماندگی شدید مزدی و معیشتی هستند و در این شرایط، تعیین دستمزد بر اساس حداقل هزینه های زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

منبع: فرارو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *