جزئیات طرح جدید مجلس برای ساماندهی اتباع خارجی

افغان

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: جلساتی با حضور مسئولان در راستای مسئله ساماندهی اتباع خارجی داشتیم. مطابق آن به تمامی مدیران کل کار و تعاون مراکز استان‌ها ماموریت داده شد تا فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، ارائه کنند.

امروز کامران پولادی درباره آخرین اقدامات دولت و مجلس برای ساماندهی اتباع خارجی در کشور نکاتی را ذکر نمود.

کمیسیون شورا‌های مجلس تاکنون جلساتی را در راستای ساماندهی اتباع خارجی بویژه اتباع کشور افغانستان با حضور مسئولان مرتبط با این مسئله برگزار کرده است.

او در ادامه اضافه کرد: در این راستا به تمامی مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتمعای مراکز استان‌ها مأموریتی دادیم. آنها باید فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند در آن مشغول باشند را آماده و به کمیسیون ارائه دهند.

بنابر این اعلام ما می‌توانیم یک نیازسنجی از هر استان و شهرستان داشته و نیروی کار مورد نیاز آنها را از اتباع خارجی تأمین کنیم.

کامران پولادی در آخر گفت: ما در گام آخر تمامی کارفرمایانی که اتباع خارجی ساماندهی شده را به کار می‌گیرند موظف به برعهده گرفتن تمام مسئولیت‌های امورات اتباع به کار گرفته شده کردیم.

این امورات از جمله بیمه، تغذیه، معیشت و درمان آن‌ها را به عهده می‌باشد.

این عضور کمیسیون گفت: مقرر گردید تا در جلسات آتی کمیسیون شورا‌ها که درباره زمان‌بندی اجرای این طرح نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد. این جلسات پیش رو در حضور مسئولان وزارت کشور، فراجا، وزارت امور خارجه و وزارت کار برگزار خواهد شد.

 

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *