بهترین وکیل ملکی در تهران 1403

Property law

بهترین وکیل ملکی در تهران

 

امروزه وکلای بسیاری تحت عنوان بهترین وکیل ملکی تهران فعالیت می‌کنند که وقتی شما درگیر پرونده ملکی می‌شوید تمایل پیدا می‌کنید از مشاوره و همراهی یکی از این وکلا استفاده کنید. اما برای انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران باید به مواردی توجه داشت که در ادامه متن به آن پرداختیم.

پرونده ملکی اموال غیر منقول شما از جمله زمین، ملک، آپارتمان و یا … را در بر می‌گیرد. به بیان دیگر اگر موضوع پرونده شما یک مال غیر منقول باشد و شما تحت عنوان ذی‌نفع به دنبال اثبات خواسته خود باشید حضور یک وکیل ماهر در امور ملکی بسیار برای شما مفید خواهد بود.

این نیاز به حضور یک وکیل متخصص از دو مهم نشات می‌گیرد. دلیل اول اینکه دعاوی ملکی به دلیل ارزش بالای مادی اموال غیر منقول از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. دلیل دوم هم اینکه این نوع پرونده ها نیازمند دانش و تخصص حقوقی بالا هستند.

پس نتیجه می‌گیریم در دعاوی ملکی به دلیل ارزش بالای مادی و حساسیت و پیچیدگی‌های فراوان، وکیل تخصصی ملکی می‌تواند به شما کمک کند.

 

 

وکیل متخصص ملکی کیست؟

وکیل ملکی می‌بایست دارای تخصص کافی و آگاهی بالا نسبت به قوانین ملکی و آرا قضایی باشد. علاوه بر این یک وکیل متخصص ملکی باید تمرکز اصلی فعالیت خود را بر روی پرونده‌های ملکی قرار داده باشد.

وکیلی که تحت عنوان بهترین وکیل ملکی تهران فعالیت می‌کند باید با جمع آوری مستندات و ادله لازم، با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه خود در مقابل دادگاه به دفاع از موکل خود پرداخته و از تضییع حقوق او جلوگیری کند.

دلیل تاکید بر استفاده از یک وکیل متخصص در امور ملکی این است که شما تصور کنید موضوع پرونده شما مالکیت یک آپارتمان باشد. درصورت انتخاب یک وکیل نامناسب، ممکن است به دلیل عدم آگاهی، نادیده گرفتن قوانین، تجربه پایین و … مالکیت ملک از دست برود.

یا تصور کنید دعوای شما یک دعوا تصرف عدوانی در مکانی دارای جنبه‌های کیفری است. اگر نتوانید تاریخچه تصرف و مالکیت خود را به درستی ثابت کنید، هرگر نمی‌توانید مالی که توسط دزدی که بدون اذن شما به محدوده مالکیت‌تان وارد شده را بازیابی کنید.

دو مثال بالا مهر محکمی بر اهمیت بسیار بالای انتخاب یک وکیل آشنا با قوانین ملکی است که سابقه فعالیت مداوم را در این زمینه داشته است.

 

بیشتر بخوانید: وکیل املاک و مستغلات.

 

ویژگی‌های وکیل ملکی خوب

امروزه وکلای بسیاری در زمینه ملک فعالیت می‌کنند و مدعی هستند که آشنایی و آگاهی کامل به قوانین و مقررات این حوزه دارند.

بنابراین یک وکیل متخصص در این زمینه برای ادای هرچه بهتر وظایف خود باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

داشتن آگاهی کافی به قوانین ملکی:

یک وکیل با تجربه و متخصص در زمینه ملکی می‌بابست با قوانین مربوط به ملک آشنایی کامل داشته باشند. همچنین یکی از ویژگی‌هایی که او از سایر وکلای فعال در این زمینه متمایز می‌کند، تخصص بالا در رویه‌های قضایی است.

داشتن سابقه بالا و تجربه فراوان در زمینه امور ملکی:

یک وکیل ماهر و مجرب، با انجام وکالت به‌صورت تخصصی در طول سالیان زیاد توانسته مهارت و تجربه لازم را به دست آورد.

مهارت تنظیم دادخواست یا شکواییه برحسب نوع دعوای ملکی:

در ابتدا وکلای این حوزه باید توانایی تشخیص این را داشته باشند که دعوای مورد بحث یک دعوای حقوقی ملکی است و یا دعوای کیفری ملکی. علاوه بر این آنها باید توانایی کافی و دانش بالایی برای تنظیم و تشخیص دادخواست و یا شکایت داشته باشند.

همچنین آنها باید حسب تجربه خود بدانند که چگونه یک دادخواست را طرح کنند و چه اسناد و ادله‌ای را ارائه نمایند.

 

 

انواع دعاوی ملکی

دعاوی حقوقی ملکی

این دسته از دعاوی ملکی در حوزه حقوق مدنی و در ارتباط با املاک و مستغلات مطرح می‌شوند. همانطور که گفتیم این دعاوی به دلیل اهمیت و ارزش بالای املاک از دسته دعاوی مهم و بسیار پرکاربرد در نظام حقوقی ما هستند.

به طور کل می‌توان دعاوی حقوقی ملکی را به دسته‌های زیر تقسیم کرد که چند مورد از هریک را در ادامه آنها نام می‌بریم.

دعاوی مربوط به مالکیت ملک که برخی از آنها عبارتند از:

  • اثبات مالکیت
  • تقسیم مالکیت
  • دعوای خلع ید
  • دعوای رفع تصرف عدوانی
  • ابطال سند رسمی

دعاوی مربوط به قراردادهای ملکی:

  • تنظیم سند رسمی
  • فسخ قرارداد
  • مطالبه خسارت
  • تعدیل اجاره بها

از دیگر دعاوی ملکی حقوقی می‌توان به املاک مشاع اشاره کرد که برخی از آنها عبارتند از:

  • تقسیم مالکیت مشاع
  • تعیین سهم هر یک از شرکا
  • تصرف ملک مشاع

 

دعاوی ملکی کیفری

به آن دسته از دعاوی ملکی که در آنها موضوع خواسته، یک جرم است که در حوزه املاک و مستغلات رخ داده است دعاوی کیفری ملکی می‌گویند.

این دسته از دعاوی در دادگاه‌های کیفری مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

برخی از انواع دعاوی کیفری عبارتند از:

  • فروش غیر قانونی اموال
  • خیانت در امانت
  • جعل اسناد ملکی
  • معامله معارض
  • تبانی و فساد در خرید و فروش و معاملات دولتی
  • انتقال منافع ملک غیر
  • تخریب غیر قانونی املاک
  • انجام دعاوی ثبتی ملک

 

 

 

بیشتر بخوانید: دعاوی ملکی چیست؟ انواع آن.

 

اهمیت وجود وکیل در دعاوی ملکی

برخی از مردم تصور می‌کنند برای طرح دعوا، پیگیری و رسیدگی به انواع دعاوی ملکی نیازی به وکیل ندارند. اما قطعا به اینصورت نیست و شما برای تسریع روند پرونده‌تان به بهترین شکل ممکن حداقل به مشاوره‌ها و راهنمایی‌های یک وکیل متخصص ملکی نیاز دارید.

دلیل این امر این است که یک وکیل متخصص تجربه، آگاهی و تخصص کافی برای حل مشکلات ملکی شما را دارد.

او می‌بایست در اولین مرحله به درستی تشخیص دهد که دعوا ملکی شما در کدام دسته قرار می‌گیرد تا به صحیح ترین حالک ممکن برای شما طرح دعوا کند.

در مرحله بعدی وکیل باید با جمع آوری مستندات و ادله کافی و مورد نیاز اقدام به طرح دعوا کند. حال بماند که همان طرح درست دعوا خود نیاز به تجربه و تخصص بالا دارد.

 

تنظیم قرارداد ملکی به صورت قانونی توسط وکیل ملکی

قراردادهای ملکی امروزه  بسیار با اهمیت و حیاتی هستند. چرا که همانطور که بارها تکرار کردیم املاک و مستغلات از ارزش بسیار بالایی برخوردارند و کوچکترین اشتباه می‌تواند منجر به سو استفاده و ضرر‌های مالی بسیاری شود.

از جمله موارد مهم قراردادهای ملکی می‌توان به قرارداد مشارکت در ساخت، انتقال سرقفلی و پیش فروش آپارتمان اشاره کرد.

اگر تحت هر عنوانی اعم از خریدار، فروشنده یا حتی شریک در قراردادی مشارکت داشته باشید و علم کافی نداشته باشید ممکن است مشمول زیان‌های مالی بسیاری شوید.

این در حالی ست که امروزه بسیاری از سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال سو استفاده   از افرادی هستند که دانش کافی را در امور مرتبط با املاک ندارند.

بنابراین پیشنهاد گروه ما به شما این است که در پروسه تنظیم قرارداد های ملکی خود حتما از مشورت‌های یک وکیل متخصص و با تجربه بهره‌مند شوید.

 

هزینه وکیل ملکی

در هنگام انتخاب یک وکیل برخی از افراد تنها به قیمت حق‌الوکاله توجه می‌کنند که این به خودی خود غلط نیست اما در اکثر مواقع باعث می‌شود از انتخاب یک وکیل با تجربه و کارآمد گذر کنند.

توجه داشته باشید که موضوعات ملکی بسیار پیچیده بوده و انجام هر یک از پرونده‌های ملکی نیازمند تجربه و تخصص بالا می‌باشد. بنابراین در انتخاب وکیل مناسب حق‌الوکاله باید یکی از فاکتور های انتخاب باشد نه تنها فاکتور انتخاب.

البته که باید بدانید تعیین حق‌الوکاله به‌صورت کلی غیر ممکن بوده و توجه داشته باشید که یک وکیل باتجربه هیچ‌گاه قبل از مطالعه پرونده شما نمی‌تواند مبلغ حق‌الوکاله را به شما اعلام نماید.

شما می‌توانید برای اخذ مشاوره و اطلاع فرزانه آذربیک وکیل پایه یک دادگستری با بالاترین سابقه فعالیت و موفقیت پرونده‌های ملکی در تهران بهترین وکیل ملکی است که می‌تواند شمارا تا رسیدن به موفقیت در پرونده‌تان همراهی کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و راه‌های ارتباطی با ما کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *