وکیل دعاوی ثبتی

 

وکیل امور ثبتی

از گرایش‌های مهم حقوقی می‌توان به حقوق ثبتی اشاره کرد که در هنگام رسیدگی به دعوی اسناد و املاک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که باید در هنگام انتخاب وکیل دعاوی ثبتی نهایت دقت نظر را به کار بگیرید.

یک وکیل امور ثبتی می‌تواند بهترین همراه و نماینده شما در دعاوی ثبتی باشد. به شرطی که به قوانین مخصوص قانون ثبت اسناد و املاک و همچنین آیین نامه‌های اجرایی مربوط به این قانون آگاهی تسلط کامل داشته باشد.

 

وکیل امور ثبتی در تهران

فرزانه آذربیک به عنوان وکیل امور ثبتی در تهران یکی از بهترین وکیل‌های پایتخت بوده که می‌توانید به کمک او مسیر قانون را با اطمینان خاطر طی کنید.

فرزانه آذربیک با داشتن تخصص،تجربه و مهارت بالا در به‌کارگیری آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی و همچنین دانش حقوقی بسیار بالا می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب وکیل امور ثبتی برای شما باشد.

برای ارتباط با فرزانه آذربیک وکیل پایه یک دادگستری با بیش از شانزده سال سابقه وکالت کلیک کنید.

 

وکیل امور ثبتی کیست

ابتدا با تعریف ساده‌ای از سند رسمی شروع می‌کنیم. سند رسمی سندی است که در دفتر اسناد رسمی ثبت می‌شود و دارای اعتبار بوده و لازم الاجرا است. سند رسمی نسبت به طرفین و اشخاص ثالث دارای اعتبار بوده و در صورت وجود اعتراضی بر آن شخص می‌تواند ادعای جعل کند.

یک وکیل ثبتی شخصی است که آشنایی کامل با قوانین و آشنایی نسبی با آیین نامه‌های ثبتی و حقوقی داشته باشد. موکل چنین شخصی را به عنوان وکیل رسمی در انجام امورات ثبتی خود انتخاب می‌کند.

یک وکیل متخصص در امور ثبتی متخصص، به واسطه تسلط کافی بر قوانین ثبتی و همچنین تجربه بالای خود پرونده و دعوای ثبتی موکل خود را پیگیری می‌کند و از تضییع حقوق او جلوگیری می‌کند.

همچنین یک وکیل ثبتی موظف است که اختلالات ثبتی و امور مربوط به اجراییات در وصول مطالباتی مانند مهریه و چک را پیگیری کند.

 

وظایف وکیل ثبتی

تا به اینجا هم از اهمیت اسناد ثبت شده توسط قانون مطلع شدیم و هم فهمیدیم که یک وکیل ثبتی کیست.

در اینجا قصد داریم تا وظایف وکیل ثبتی را به صورت ساده بیان کنیم. همانطور که پیش‌تر گفتیم اسناد ثبت شده برای قانون بسیار با اهمیت بوده و دلیل آن کاملا واضح و ساده می‌باشد.

از آنجایی که قانون به دنبال صدور رای عادلانه بر اساس قوی‌ترین مدارک و مستندات بوده زمانی که سندی به دادگاه ارائه می‌شود همواره این موضوع محتمل است که اسناد و مدارک دستکاری شده باشد.

اما اسناد رسمی به شکلی طراحی و نگارش شده‌اند که عملاً مانع از ایجاد این سوءظن می‌شوند. این بدین منظور است که به شیوه‌های مختلف می‌توان اصالت سند رسمی را اثبات کرد و از این رو بوده که دادگاه و قانون، اسناد رسمی را موجه‌تر از اسناد غیر رسمی دانسته و توجه ویژه‌ای به آنها دارد.

البته که توجه داشته باشید در نبود اسناد و مدارک رسمی، اسناد غیر رسمی وجاهت قانونی دارد و می‌توان بر اساس آن استدلالی را در دادگاه جلو برد. همچنین بعضا اسناد و مدارک غیر رسمی می‌تواند مکملی برای اثبات ادعای مطرح شده باشد.

در نهایت باید گفت با توجه به اینکه اساسا دعاوی ثبتی بسیار گسترده بوده و از پیچیدگی‌های نسبتا زیادی برخوردارست، نمی‌توان به شکل واحد بیان داشت که چه انتظاراتی از وکیل ثبتی می‌توانیم داشته باشیم. در ادامه مطلب برای درک بهتر شما از وظایف یک وکیل ثبتی چند مثال ذکر می‌کنیم.

 

چند مورد از وظایف وکیل ثبتی 

برای بیان بهتر این موضوع بهتر است مثالی را در نظر بگیرید که فروشنده از انتقال سند رسمی خودداری کرده و یا در دفتر ثبت اسناد رسمی حاضر نمی‌شود.

در چنین حالتی انتظار ما از یک وکیل ثبتی این است که بتواند شرایطی را فراهم کرده که در سریع‌ ترین زمان ممکن این انتقال صورت بگیرد.

یا در حالتی دیگر در نظر بگیرید که شما صاحب ملکی بوده و ملک شما دارای یک سند رسمی است. حال ممکن است در مواردی اطلاعات درج شده در سند با اطلاعات واقعی ملک شما مطابقت نداشته باشد. در اینصورت استفاده از یک وکیل ثبتی ماهر می‌تواند کار را بسیار ساده کرده و شمارا تا حل مشکل همراهی کند.

بنابراین نتیجه می‌گیریم که در هر نوع دعوی که درمورد اصالت سند، انتقال سند و هر اتفاق مربوط به اسناد رسمی باشد، می‌توان از وکیل ثبتی کمک گرفت. به عبارت دیگر در هر زمینه‌ای که مربوط به سند و

ادارات اسناد رسمی است می‌توان از مشاوره و همراهی یک وکیل ثبتی کمک گرفت.

زیرا وکیل ثبتی فردی بوده که به مسائل حقوقی مربوط به این اسناد آگاهی کامل دارد. بنابراین او می‌تواند بر اساس قانون اهداف مدنظر شما و پرونده را پیش ببرد.

 

برای آشنایی بیشتر با وکیل دعاوی ملکی کلیک کنید.