مبلغ یارانه تشویقی 220 هزارتومان شد/ زمان واریز اعتبار 17 بهمن ماه

یارانه نقدی

مبلغ یارانه تشویقی 220 هزارتومان شد/ زمان واریز اعتبار 17 بهمن ماه

 

 

 

علیرضا عسگریان در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به سفره غذایی مردم دارد. علاوه بر این دولت سیزدهم هم اکنون توجه زیادی به طرح سه گانه کالابرگ الکترونیکی، ارتقا غذای کودکان و مادران دارای کودک شیرخوار دارد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که طرح کالابرگ الکترونیکی امسال به‌صورت پایلوت در برخی استان‌های کشور آغاز شد. اما هم اکنون این طرح به تمام کشور رسیده است.

 

میزان یارانه نقدی هر دهک چقدر است؟

مردم دهک‌های یک تا سه به ازای هر نفر 400 هزارتومان و تا دهک های نه مبلغ 300 هزارتومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

طبق گفته عسگریان قرار بود درابتدا این مبلغ در سفره غذایی صرف شود اما چون زیرساخت مناسب مهیا نبود، یارانه نقدی به مردم تعلق گرفت. اما با اینحال چند ماه پیش زیرساختی مهیا شد که درصورتی که مردم 200 هزارتومان از یارانه خود را خرید می‌کردند، 120 هزارتومان اعتبار تشویقی شارژ می‌شد.

البته که این اعتبار تشویقی تنها برای خرید بیشتر صرف می‌شد و امکان برداشت نقدی آن ممکن نبود. به عبارت دیگر مردم با صرف حداقل 200 هزارتومان از یارانه خود به صورت کالابرگ الکترونیکی، اجازه خرید 120 هزارتومان بیشتر را نیز پیدا می‌کردند.

 

طرح فجرانه افزایش یارانه تشویقی

علیرضا عسگریان در این برنامه اعلام کرد که برنامه‌ای 3 ماهه به نام طرح فجرانه شروع شده و تا 17 اردیبهشت 1403 ادامه خواهد داشت.

بدین ترتیب تا تاریخ فوق‌الذکر مبلغ اعتبار تشویقی از 120 هزارتومان به 220 هزارتومان افزایش یافته است. مردم برای این کار کافیست به 210 هزار فروشگاهی که به شبکه ما متصل هستند مراجعه و اقدام به خرید کنند.

در ضمن عسگریان از راه‌اندازی برنامه‌ای کاربردی به نام شما خبر داد که مردم با مراجعه به آن می‌توانند از لیست فروشگاه ها با خبر شده و از آنها خرید کنند.

 

زمان واریز یارانه بهمن ماه

معاون وزیر در آخر گفت که یارانه بهمن ماه طبق معمول گذشته، 20 بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

علاوه بر این از هفدهم بهمن ماه یارانه اعتباری 220 هزارتومانی در حساب تمامی افراد شارژ خواهد شد. عسگریان تصریح کرد که آنها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های معرفی شده اقدام به خرید 11 قلم کالای اساسی معرفی شده بکنند.

این یازده قلم اساسی عبارتند از گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *